נס בבת ים: מטען חבלה התפוצץ באוטובוס, אין נפגעים

    אבי יעקב | צילום: דוברות איחוד הצלה No Comments on נס בבת ים: מטען חבלה התפוצץ באוטובוס, אין נפגעים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נס גלוי בבת ים. באוטובוס בקו 240  של חברת דן התגלה תיק חשוד. חבלן שהוזעק למקום החל לטפל בתיק ואז אירע פיצוץ. שוטר נפצע קל ופונה לבית החולים וולפסון.

    IMG-20131222-WA0021

    האוטובוס יוצא מרחוב קהילות יעקב בבני ברק לכיוון בת ים. עדיין לא ברור מתי הונח המטען, אולם הנחת היסדו של המשטרה היא שמדובר בפח"ע – אירוע טירור, שבחסדי שמיים לא צלח.

    דובר חמאס הגיב לאירוע ואמר: ״מברכים על הפעולה. זו תגובה טבעית לפשעים הציונים. ההתנגדות יכולה להגיע לעומק הציוני. הפעולה מוכיחה כי העם הפלסטיני נמצא בצד אחד ואבו מאזן והמשא ומתן בצד שני״.

    איציק בן אהרון, מנהל מרחב איילון במד"א, סיפר: "קיבלנו קריאה על התפוצצות אוטובוס והוצאנו עשרות אמבולנסים לאזור. הראשון שהגיע דיווח על פצוע אחד וביטלנו את יתר הכוחות. הפראמדיקים פינו את הפצוע במצב קל לבית החולים וולפסון. המזל הוא שבאוטובוס לא היו אנשים. כל החלונות באוטובוס היו שבורים כתוצאה מהפיצוץ. מזל שזה נגמר בצורה הזאת".

    דובר דן איתן פיקסמן מסר כי נוסעת העירה את צומת ליבו של הנהג שיש תיק חשוד מאחורי הדלת האחורית. הנהג פעל בהתאם לנוהלים, עצר את האוטובוס, ומיד הוריד את הנוסעים. לאחר מכן ראה הנהג כי נוסע מהסה לשחק עם הריץ רץ של התיק, חזר לאוטובוס והוריד את הנוסע ואז האוטובוס התפוצץ.

    נשיא המדינה שמעון פרס שוחח עם נהג האוטובוס בבת ים מיכאל יוגר, ועם האזרח דוד פפו אשר בזכות האחריות האזרחית שגילו מנעו נפגעים רבים. נשיא המדינה ביקש לשמוע את פרטי המקרה ולחזק את מיכאל יוגר ודוד פפו על האחריות שגילו עת פינו את נוסעי האוטובוס ובכך הצילו את חייהם.

    IMG-20131222-WA0019

    בשיחתו עם נהג האוטובוס מיכאל יוגר אמר הנשיא: "כל העם היום אומר ברכת הגומל, הצלת כל כך הרבה חיים במהירות, בזריזות ובאומץ, אין כמוך- כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו אבל אתה הצלת הרבה נפשות. הם אסירי תודה, אנחנו אסירי תודה ואני רוצה ללחוץ את ידיך על מעשה נפלא. מסור לכל הילדים והמשפחה שלך שאנו גאים באבא שלהם ובמשפחה שלכם. תברך את כולם בשם המדינה כולה". הנהג מיכאל יוגר הודה לנשיא על הדברים ואמר: "תודה רבה לך כבוד הנשיא על המילים שמחתי לשוחח אתך, אני מודה לבורא עולם שנתן לי הזכות להיות בחיים ולא להישאר באוטובוס".

    נשיא המדינה שוחח גם עם האזרח דוד פפו, סייע בפינוי והפנה את תשומת לב הנהג לפצצה באוטובוס. הנשיא ביקש להודות גם לפפו על הערנות והאכפתיות שגילה כשזיהה את מטען הנפץ ואמר כי תשומת הלב של פפו הובילה להצלת חיי הנוסעים. פפו תיאר לנשיא את השתלשלות העניינים ואמר: "ילד האיר את תשומת לב הנהג שמישהו שכח תיק, איני יודע כיצד אבל משהו סיקרן אותי לבדוק את התיק כיון ותהיתי מי שוכח תיק שחור כל כך גדול באוטובוס. ניסיתי להרים את התיק והוא היה כל כך כבד שזה הגביר את החשד. כשפתחתי את התיק ראיתי כמו מכסה נירוסטה ואז הבנתי שמדובר במטען. בזמן הפיצוץ אנחנו היינו ברחוב וסייענו בעצירת האזרחים והתנועה ביחד עם השוטר. רק אחר כך כשראיתי את הנזק שקרה לאוטובוס ואת החור ברצפה הבנתי איזה נזק יכול היה להיגרם".

    IMG-20131222-WA0025

    IMG-20131222-WA0023

    IMG-20131222-WA0020



    0 תגובות